Sunday, February 3, 2008

MEREKA SAUDARAKU


Hamas: Keputusan Israel untuk menutup lintasan mencabuli undang-undang.

Selasa, 22/01/08 - Pergerakan Hamas begitu mengecam keputusan Israel untuk menutup semua lintasan dengan Gaza dan meminta masyarakat antarabangsa dan pemimpin-pemimpin Arab untuk masuk campur dalam menghentikan tindakan serius Israel ini, iaitu satu pencabulan undang-undang antarabangsa.

Dalam satu sidang akhbar, Sami Dr. Abu Zuhri, seorang jurucakap Hamas, telah mengesahkan bahawa keangkuhan orang Israel tidak pernah memenuhi kehendak rakyat Palestin, dia percaya bahawa tindakan berdiam diri Arab terhadap jenayah-jenayah orang Israel, menambah lagi keperitan, mereka tidak lagi diadili sewajarnya dan sekurang-kurangnya membuka lintasan sempadan Rafah.

Dr. Abu Zuhri menyatakan bahawa walaupun keputusan penutupan Rafah diambil oleh kedua-dua Israel dan Amerika, dunia Arab boleh melakukan nya sedaya-upaya untuk mendapatkan lintasan di buka semula.

Jurucakap berkata kenyataan-kenyataan oleh perdana orang Israel Ehud Olmert yang askarnya bertujuan memerangi satu peperangan di Gaza adalah satu permulaan peperangan besar-besaran pada rakyat Palestin secara umum dan orang Gaza khususnya.

Jurucakap berkata bahawa orang Arab perlu menilai semula jawatan mereka dalam program peningkatan dan perang terbuka orang Israel pada rakyat Palestin dibawah naungan Amerika, Hamas memberitahu, pandangannya dalam perang terbuka ini, tiada pilihan lain kecuali mempertahankan pendudukan Palestin dalam apa pun cara.

Note: sumber : http://www.palestine-info.com
penterjemah : sern


** Mereka saudaraku...
Ya Allah..
Berikan aku dan mereka Keteguhan Iman dan Keyakinan yang Utuh terhadap Janji-janjiMu.. Sesungguhnya Engkaulah Yang Maha Benar..